تبلیغات
زنگ املا
زنگ املا
 
قالب وبلاگ
نویسندگان
زنگ املاء
كد لوگوی ما
نظر سنجی
آیا وبلاگ فوق برای ارتقای سطح علمی شما مفید است؟





لینک دوستان


تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچك » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net كلیك كنید



ارزشیابی توصیفی 2 

درادامه مطلب

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچك » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net كلیك كنید

تكالیف درسی




تكلیف: در واقع فراهم كردن موقعیتهای مناسب است كه در آن دانش آموز به تقویت و بسط دانشها و مهارتهای خود می پردازد كه می تواند در كلاس درس، مدرسه؛ كارگاه، كتابخانه، آزمایشگاه و ... و یا در منزل باشد.




گرچه معلم در هنگام ارائه تكلیف، مستقیما قصد ارزشیابی از دانش آموز را ندارد اما به راحتی می توان تصور كرد كه محصول این فعالیت هر چه باشد، منبع مناسبی برای كسب اطلاعات از وضعیت یادگیری دانش آموز است.




تكالیف درسی از منظر تعداد دانش آموزان درگیر:




—                     تكالیف عمومی: تكالیفی كه برای تمامی دانش آوزان كلاس در نظر گرفته می شود.




—                     تكالیف گروهی: فعالیت گروهی در كلاس درس امروزه بسیار مور اقبال معلمان است.




—                     تكالیف انفرادی: این تكالیف بر اساس شناخت معلم از ویژگیهای دانش آموز ارائه می شود. وجود تفاوتهای فردی دربین دانش آموزان، این دسته از تكالیف را ضروری می نماید.




تكالیف درسی از نظر محتوا




الف- تكالیف تمرینی




              ب- تكالیف آماده سازی




                         ج- تكالیف بسطی و امتدادی




                                               د- تكالیف خلاقیتی




نكته :انتخاب نوع تكیف بستگی به روش تدریس و ارزشیابی معلم دارد.




شیوه های بازخورد در ارزشیابی توصیفی




1-  به صورت كیفی است و با استفاده از كلمات و عبارت‌های توصیفی انجام می‌پذیرد به گونه‌ای كه:     الف) وضعیت یادگیری دانش‌آموز را مشخص می‌نماید.     ب) رهنمودهای لازم برای افزایش تلاش و بهبود پیشرفت دانش‌آموز در یادگیری صورت می‌گیرد.




2-  در طول فرایند یاددهی – یادگیری و متناسب با شرایط دانش‌آموز انجام می‌پذیرد.




3-  به صورت تراكمی و پایانی در پایان هر نیم‌سال در قالب كارنامه توصیفی گزارشی ارایه می‌شود.




انواع بازخورد:




ازمنظر ابزار ارتباطی:




1-  بازخورد شفاهی              2-  بازخورد كتبی یا نوشتاری




ازمنظر محتوا:




1-  بازخوردهای شناختی               2-  بازخوردهای فراشناختی




ازمنظر ارائه دهنده یا منبع بازخورد:




1-همسال سنجی ( دانش آموز و دانش آموز )          2-سنجش والدین ( دانش آموز و والدین )




3- والدین و معلم               4- دانش آموز و خودش ( خودسنجی )




از منظر زمان ارائه ی بازخورد و ارتباط با یادگیری:




1- بازخوردهای فرآیندی               2- بازخوردهای پایانی      




برای انجام ارزشیابی توصیفی یا اصیل و همه جانبه چهار منبع پیشنهاد شده است:




 1) كارنامه ارزشیابی كیفی - توصیفی، با استفاده از اطلاعات به دست آمده از چك لیست ها، برگ ثبت گزارش، پوشه كار و ارزشیابی های ضمن تدریس تکمیل می شود. 




2) چك لیست ها




3) برگ ثبت گزارش




4) پوشه كار، كارنامه ارزشیابی توصیفی دارای 36 هدف در 4 بعد: جسمانی، عاطفی، اجتماعی و شناختی شامل؛ خواندن و نوشتن، حساب كردن، قرآن، علوم و هنر می باشد.




گزارشات پیشرفت شامل اجزاء و قسمتهای زیر است:




الف-  مشخصات دانش آموزی




ب-  فعالیتهای برجسته دانش آموز




ج-  ویژگیهای عمومی




د-  عملكرد درسی




ه-  توصیه های معلم




و-  تایید و تصمیم




ز-  نظر والدین


برای انجام ارزشیابی توصیفی یا اصیل و همه جانبه چهار منبع پیشنهاد شده است:

 1) كارنامه ارزشیابی كیفی - توصیفی، با استفاده از اطلاعات به دست آمده از چك لیست ها، برگ ثبت گزارش،پوشه كار و ارزشیابی های ضمن تدریس تکمیل می شود

2) چك لیست ها

3) برگ ثبت گزارش

4) پوشه كار، كارنامه ارزشیابی توصیفی دارای 36 هدف در 4 بعد: جسمانی، عاطفی، اجتماعی و شناختی شامل؛ خواندن و نوشتن، حساب كردن، قرآن، علوم و هنر می باشد.

گزارشات پیشرفت شامل اجزاء و قسمتهای زیر است:

الف-  مشخصات دانش آموزی

ب-  فعالیتهای برجسته دانش آموز

ج-  ویژگیهای عمومی

د-  عملكرد درسی

ه-  توصیه های معلم

و-  تایید و تصمیم

ز-نظروالدین





طبقه بندی: روشهای ارزشیابی، 
[ دوشنبه 4 دی 1391 ] [ 05:46 ب.ظ ] [ حسینی ]

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


معلم پایه ششم دبستان دخترانه شاهدشهرستان گرمی هستم ومدیروبلاگ زنگ املا (وبلاگ برترکشوری جشنواره فناوری اطلاعات 91)دراین وبلاگ سعی دارم مهمترین وبه روز ترین نکات آموزشی وتربیتی را به اطلاع همکاران،اولیای گرامی ودانش آموزان عزیز برسانم.به امید کشوری آباد به دست دانش آموزان ایران

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب





Powered by WebGozar

موقعیت شما
دریافت کد جملات شریعتی
تماس با ما

حجاب من سنگرمن



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

  Online User
در زندگی هر یك از ما گاهی بر سر دو راهی قرار می گیریم و بعد از مشورت با دیگرانم و زدن تمامی درها اگر نتوانستیم راه خودمان را انتخاب كنیم به استخاره روی می اوریم و از خداوند طلب خیر میكنیم .

ابتدا نیت نمایید سپس روی استخاره بگیر کلیک فرمایید



در این وبلاگ
در كل اینترنت


پیچک